فرزنــــد ایـــــران

به وبلاگ شخصی محمد جواد محمدی خوش آمدید!

فرزنــــد ایـــــران

به وبلاگ شخصی محمد جواد محمدی خوش آمدید!

رمضان ماه میهمانی خدا

بازهم رمضان آمد...بازهم سفره های افطار و سحری آمد...بازهم صدای قرآن خواندن دسته جمعی آمد...بازهم ندای روزه ی کله گنجشکی بچه ها و کل کل کردنشان بر سر روزه آمد.

چه ماه شیرینی!و از همه مهمتر چه ماهی پاکی!

یادش بخیر بچه که بودم با دوستام سر اینکه چه کسی بیشتر از همه روزه میگیره مسابقه میذاشتیم....همه کله گنجشکی میگرفتن  و فکر میکردن که دیگری میبازه،اما من هم که زرنگ بودم روزه کامل میگرفتم و پوزه ی همه رو به زمین میزدم....جایزه هم همیشه یه کیک و نوشابه بود که خیلی مزه میداد...چه زمستون چه تابستون

واقعا کودکی دوران پاکی بود و چقدر خلوص و پاکی جلوه میکرد!اما الان چه؟!آیا الان همان پاکی رو داریم؟آیا مثل همون موقع خلوص رو داریم؟ایکاش میتوانستم به همان دوران برگردیم.خوب دیگه آیه ی یاس نمیخونم...امسال اولین سالی هست که روزه بر من و هم سن و سالای من واجب میشه...متاسفانه از شانسمون هم افتاده تابستون و اولین سال رو باید با هزار سختی روزه بگیریم.توی خیلی جاها میگن روزه برای آدم مفیده...من هم تو همین دوروز بهش پی بردم!الانکه دوروزه روزه میگیرم،دیگه آفت دهانم خوب شده و دیگه هیچ دردی رو احساس نمیکنم.خوبی این ماه اینه که مردم خیلی بیشتر از قبل احترام هم دیگه رو دارن و این خودش کلی ارزش داره.البته همونطور که شما میدونید روزه گرفتن فقط نخوردن غذا نیست،توی روز هایی که روزه میگیریم باید مواظب چشم و گوش و دهانمون هم باشیم...برای مثال دیگه حرف های بد و دور از شئونات اخلاقی نزنیم و  خیلی چیزای دیگه که میشه گفت از فواید این ماه هست.خلاصه بگم این ماه میتونه فرصتی باشه که به خدا نزدیک تر باشیم.شاید بعضی از ما بگیم که نمیتونیم روزه بگیریم و سخته،اما به نظر من بهتره فقط یه روز امتحان کنید...وای که دلم تنگ شده واسه زمان بچگی و روزه کله گنجشکی،آخ آخ دلم ضعف رفت هوس افطار کردم...ببینیم شام امشبمون چیه

خوب دیگه حرفی ندارم

ماه رمضان مبارک و نماز و روزه های همتون هم قبول باشه

نظرات 3 + ارسال نظر
امیر (الیاس) پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:55 ب.ظ

داداش میگم سخت نیست برات روزه؟منکه توی همین سه روز داغون شدم
امروز مجبور شدم روزمو بخورم

ای تنبل

فرزاد پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:52 ب.ظ http://baghbagho.com

ممنون که سر زدی به وبلاگم

Roya.k شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:14 ب.ظ

وای بیچاره شما من سال بعد باید بگیرم
متنت قشنگ بود خوشم اومد آقا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد